معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس خبر داد و گفت: فارس از مرحله هشدار عبور کرده است.
کد خبر: ۸۶۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳ 20 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در استان فارس به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، اظهار کرد: استان فارس از مرحله هشدار عبور کرده و تعداد مبتلایان به کروناویروس، روز به روز افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ۱۲۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است، ادامه داد: از یک هفته گذشته، شاهد رشد فزاینده و بی سابقه در شناسایی موارد جدید کروناویروس در استان فارس هستیم که نشانگر بی توجهی و جدی نگرفتن این بیماری در سطح جامعه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در استان فارس به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون مجموع موارد فوتی به ۱۳۳ نفر رسیده است.

همتی، همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۷ هزار و ۵۳۳ نفر اعلام کرد.

او ادامه داد: هم اکنون ۳۲۸ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های عمومی و ۴۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان فارس بستری هستند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان، بار دیگر نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی مستقر در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب با هدف رسیدگی به مبتلایان در دوران قرنطینه راه اندازی شد.

همتی با بیان اینکه ۶ مرکز درمان سرپایی کرونا به ۳۳ مرکز استان افزوده شد، تصریح کرد: ۲ مرکز در پارک شقایق واقع در خیابان باهنر جنوبی و مرکز علی بن موسی (ع) در قلعه نو شیراز، ۴ مرکز نیز در قادرآباد از توابع خرم بید، دبیران از توابع زرین دشت، گله دار از توابع مهر و علامرودشت از توابع لامرد راه اندازی شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: لازم است شهروندان کروناویروس را جدی بگیرند، چرا که هرگونه بی توجهی به دستورات بهداشتی عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

همتی بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و دوری از تجمعات، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار